RWDM leek na een moeizame start de rol van titelfavoriet waar te maken met 19 op 21, maar verloor vorige week verrassend van Jong Genk en nu dus ook van Club NXT. Veel blauw-zwarte jongens mochten vrijdag met het grote Club minuten maken tegen Lille en waren zaterdag dus onbeschikbaar. “Een bewuste keuze en stap in hun ontwikkeling”, legt coach Nicky Hayen uit. “Ze konden aan de zijde van toppers zoals Nielsen en Mechele ervaring opdoen tegen een topploeg en dat geeft anderen dan weer de kans om zich te bewijzen.
De grootste uitdaging voor Nicky Hayen wordt de tieners klaarstomen voor het soort voetbal dat niets te maken heeft met jeugdwedstrijden. Ambitie Zo snel mogelijk het behoud verzekeren en jongens laten doorgroeien naar het eerste elftal. Analyse Vol goede moed en een hippe merknaam begonnen de beloften van Club Brugge in de zomer van 2020 aan hun avontuur in 1B. Club NXT eindigde uiteindelijk laatste met zestien punten en uit die nare ervaring trokken Verhaeghe en co de nodige lessen. Het voetbal was best aangenaam om naar te kijken, maar het ontbrak de ploeg aan maturiteit om dat in punten om te zetten.
[[voetbal!!!]'] Club NXT Lommel kijken streaming 20 januari 2023
Net zoals bij de andere B-ploegen is doorstroming dé prioriteit in The NEST. Lierse Kempenzonen Lierse moet het hebben van het collectief en daar is de hele spelersgroep van doordrongen. Vorig seizoen werd te vaak vanuit de reactie gevoetbald en trainer TomVan Imschoot wil nu de omslag maken naar iets dominanter voetbal.
Maar dat belette Lierse niet om enkele knappe transfers te realiseren zoals die van Libert, Teunckens, Tarfi en Rocha om het onverwachte vertrek van basisspelers Schuermans, Hendrickx en Swinnen te compenseren. Het bestuur hield zich aan zijn stelregel om voor 95 procent Belgisch in te kopen en het gros van zijn kern bij de start van de voorbereiding op stal te hebben. Lierse komt van heel ver. In het seizoen 2019‑2020 eindigde geel-zwart pas dertiende in Eerste Amateur en mocht het alsnog promoveren omdat andere clubs geen licentie kregen.
Aftellen naar 1B: de lessen van Club NXT, het collectief van
Challenger Pro League - Voetbalexpress
Lierse en Beerschot komen dit weekend niet in actie, ook
Met de achterliggende gedachte dat een dergelijke campagne hen geen tweede keer mocht overkomen, werden ervaren jongens als Mertens en Simba aangetrokken om de jonkies te omringen. Vooral Mertens, die de Challenger Pro League van buiten kent, zal de komende maanden als trajectbegeleider moeten fungeren. Met Lammens, Hautekiet, Mbamba, Audoor, Sandra, Pérez kunnen er bovendien een half dozijn jongens opgeroepen worden uit de A-kern die twee jaar geleden hun debuut maakten bij de grote jongens.
((LIVESTREAM-TV##)) Club NXT Lierse K. kijken 01/02/2023
” Daardoor stonden Shinton, De Roeve, Sabbe, Servais, Liam Desmet, Sem Audoor, Ordoñez en ook routinier Lennart Mertens weer in de basis. Het was niet lang wachten op de eerste goal in het Edmond Machtensstadion in Molenbeek. Ibe Hautekiet kopte fraai de goed getrapte vrijschop van Servais in doel. De eerste goal van de West-Vlaamse verdediger dit seizoen. “Ik had mij voor de match nog de bedenking gemaakt dat ik tot dusver niet had gescoord.
Aangezien de heropbouw nog jaren kan duren, blijven de ambities beperkt. Die boodschap moet nog doordringen bij een deel van de aanhang waarvan het verwachtingspatroon niet overeen komt met de realiteit. Zich niet laten opjagen door die nostalgische zielen en een economisch verantwoord beleid blijven voeren, wordt wellicht de moeilijkste opdracht van CEO Torreele en voorzitter Van Thillo. Vorig seizoen werd ervoor gekozen om de club te stabiliseren in 1B en nu willen de Pallieters weer een stap vooruit zetten. Na een zevende en vijfde plaats in zijn eerste twee seizoenen als trainer van Lierse mikt Van Imschoot met twaalf ploegen in plaats van acht in 1B nu op een… zesde plaats. Exc. Virton Door de laattijdige komst van enkele versterkingen en trainer Christian Bracconi begint Virton opnieuw met een achterstand aan het seizoen. De sportieve leiding wil zich niet vastpinnen op een specifieke plaats in het klassement. Veel zal afhangen van de financiële inbreng van de nieuwe overnemer. Het jubileum van eeuweling Virton in april eindigde bijna in mineur.
Ishaq speelde opnieuw als verdedigende middenvelder bij Anderlecht, maar maakte geen grootse indruk. Stassin kreeg nog de kansen om paars-wit de winst te bezorgen, maar Shinton lag telkens goed in de weg. Angulo trapte bij een vrije trap ook nog eens op de lat, de derde keer dus al. Topper-in-wordingMaar wat een indruk maakte die Moussa Ndiaye. De van Barcelona overgenomen linksachter dweilde de flank af en zette verdedigers in de wind alsof ze er niet stonden. We kunnen ons niet inbeelden dat assistent Gillet dit niet gaat melden aan zijn T1. Ndiaye - die gaat niet lang bij de ploeg van Robin Veldman blijven - liet een paar sterke technische en efficiënte kunstjes zien. Bijna ging Club in de slotfase nog met de zege lopen via een schot van Vermant.
Royal Excelsior Virton - Club NXT - Pro League
Efficiënt Club Nxt duwt RWDM dieper in de put - VoetbalNieuws
[[[LIVE KIJKEN>>]]] Beerschot VA Club NXT kijken streaming 19
Maar is deze spelersgroep wel bij machte om het tempo van een wedstrijd te bepalen? In de top zes eindigen en de thuisreputatie opkrikken door beter te doen dan de vijf overwinningen van vorig seizoen. Liersecoach Tom Van Imschoot wil dit seizoen dominanter voetbal zien. © Belga Image Indien we de B-ploegen niet meetellen is Lierse de enige club die niet aan het infuus hangt van een buitenlandse investeerder.
Onder hen wel Frank De Bleeckere, Guillaume Gillet, Guillaume Preud'homme, Koen Persoons... Die laatste twee zitten in het bestuur van Club NXT en zagen de 29-jarige Lennart Mertens na drie minuten de score al openen na een goeie voorzet vanop rechts. De twee 'oudjes'Het was ver het enige wapenfeit van de bezoekers in de eerste helft. Anderlecht drukte en raakte via Angulo twee keer de paal. Stassin zag zijn inzet dan weer gepakt door Shinton. In de toegevoegde tijd van de eerste helft kwam Anderlecht wel op gelijke hoogte. Het was de routinier aan de andere kant die na een hoekschop binnen knikte. De 34-jarige David Hubert dus. Anderlecht bleef drukken in de tweede helft.
“Twee dagen voor de start van de competitie liep ik een zware contractuur op. Ik hernam te vroeg en herviel voor meerdere weken. Nu ben ik weer tiptop in orde en hoop dat ik dat vandaag bewezen heb. We hadden hier niets te verliezen en konden op de juiste momenten scoren tegen een ploeg met veel talent en ervaring. We bleven koelbloedig en volwassen en ook al stonden we na de rust onder druk, echt in de problemen kwamen we niet. ” VolwassenNa een magere 1 op 12 pakt Club NXT nu uit met 6 op 6. De beoogde zesde plaats is weer heel dichtbij. “Dat was begin dit seizoen al een doel en dat blijft zo”, gaf Mathis Servais toe. Het slotwoord was voor coach Nicky Hayen. “Het was een felbevochten zege, de hele match was een rollercoaster van emoties, maar ik ben fier hoe mijn groep dat aangepakt heeft.
Club NXT sleept in extremis nog puntje uit de brand tegen
[[LIVESTREAM-TV!]] W-Beveren Club NXT kijken stream 5
Het was geen doel op zich, maar ik ben toch blij dat ik mijn rekening kon openen”, lacht Hautekiet. “Dit is een mooie en verdiende zege en we zullen even nagenieten, maar zondag zal ik toch weer alles herbekijken, analyseren en opzoek gaan naar werkpunten, want die zijn er nog. ”Fitte ServaisMertens stond een paar weken droog en zat ook op de bank, maar lukte zaterdag wel zijn vijfde treffer van het lopende seizoen. RWDM holde zichzelf achterna, herpakte zich onder impuls van de Kortrijkse huurling Challouk na de rust, maar de goal en de geclaimde strafschop bleven uit. Mathis Servais kon zich eindelijk nog eens tonen. De spits liet twee jaar geleden al een goede indruk in wat toen nog 1B was, maar verscheen in de Challenger Pro League nog niet in beeld. Het was zaterdag pas de tweede keer dat hij in actie kwam.
SK Beveren